1
x

Användarnamn

x
Skriv in din e-postadress för att få nyheter och erbjudanden från oss.
jag vill anmäla mig!
Jag vill bli borttagen från listan!
 
 
kundtjänst önskelista (0)

LEVERANSVILLKOR

Leveranstid

Leveransförsening
Fraktpris
Fraktsätt 
Fel vid leverans - Reklamation


 
Hur vet jag vilket fraktsätt som kommer användas för min order?

Lägg produkterna du önskar i varukorgen > Klicka dig till Kassan > Längst ner på kassasidan hittar du "Fraktsätt", där kan du se vilket fraktsätt som är förvalt (Posten eller DHL). Obs! Fraktsätt går inte att ändra utan beror på vilka produkter du lagt i varukorgen.

 
Leveranstid:

Lagervaror:
Normal leveranstid är 1-4 arbetsdagar efter det att vi mottagit din beställning.

Beställningsvaror:
2-15 veckor beroende på vilka produkter som beställs. Några dagar efter placerad order får du ett meddelande med planerad leveranstid. Om det skulle uppstå några avvikelser hör vi av oss via e-post så snart vi fått kännedom om detta.

 

Leveransförsening:

Du har rätt att häva ditt köp utan extra kostnad vid eventuell försening mot utlovad leveranstidpunkt. Om vi får kännedom om leveransförseningar av din order kontaktar vi dig omgående via email eller telefon.

 

Fraktpris (inom Sverige):
Om din order är på 500 kr eller mer är frakten gratis i hela Sverige! Annars tillkommer en fraktkostnad på 49 kr. I vissa fall finns möjlighet att välja till extra transporttjänster, ex. hemleverans kvällstid, mot en extra kostnad. Tillgängliga leveransalternativ och priser för eventuella tillval visas alltid i kassan.


Fraktsätt:
Leverans till utlämningsställe - DHL:

Avser beställningar med en vikt under 20 kg. Försändelsen anländer till ditt närmsta DHL-ombud, t.ex. en närliggande livsmedelsbutik. En SMS-avi skickas ut med information om var du kan hämta ditt paket. Paketet ska hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur.

Hemleverans kvällstid - Posten:
Försändelsen levereras direkt till din dörr helgfri vardag mellan kl 17-21. Posten kontaktar dig för bokning av utkörningstid.
Vid lantbrevbärarlinje sker leverans helgfri vardag mellan kl 8-16. Du får då en avi i brevlådan och kontaktar Posten på 0771-33 33 10 för bokning av utkörningstid.

Hemleverans dagtid - DHL:
Används vid större och tyngre gods. Leverans sker till dörr/port helgfri vardag mellan kl 7-17, inbärning ingår ej. DHL kontaktar dig för att boka utkörning och leverans sker inom ett tretimmarsintervall. Observera att man som mottagare inte kan bestämma leveransintervall då det styrs av DHL's fasta rutter på din ort.

Hemleverans kvällstid - DHL:
Leverans sker till dörr/port helgfri vardag mellan kl 17-19 eller kl 19-21. Den tid som avtalas är beroende på när utkörning är möjlig i det område där du bor. DHL kontaktar dig för att boka dag för utkörning och du blir även uppringd av chauffören ca 30 min före ankomst. Inbärning ingår ej.

Hemleverans kvällstid med inbärning - DHL:
Leverans sker helgfri vardag mellan kl 17-19 eller kl 19-21. Den tid som avtalas är beroende på när utkörning är möjlig i det område där du bor. DHL kontaktar dig för att boka dag för utkörning och du blir även uppringd av chauffören ca 30 min före ankomst. Chauffören bär in produkterna till anvisad plats/rum. Uppackning eller montering ingår ej.


Om du behöver komma i kontakt med DHL's kundtjänst vänligen ring 0771-345 345. Tänk på att ha ditt sändningsnummer tillgängligt för snabbare hantering av ditt ärende.

Avhämtning:
Du kan välja att själv hämta dina varor i RUM21s butik i centrala Borås. Vi kommer att kontakta dig och meddela så snart varorna finns klara för avhämtning.

Avhämtningsadress:
RUM21 butik
Skaraborgsvägen 21
506 30 Borås.
Se vägbeskrivning->

 

Fel vid leverans - reklamation:
Om produkten är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående till oss via formuläret som du finner här. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid.
Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.

Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Be att transportören gör en notering om skadan på din kopia av fraktsedeln. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.
En produkt som vi har konstaterat är transportskadad byter vi ut snarast och kostnadsfritt.