x

Användarnamn

x
Skriv in din e-postadress för att få nyheter och erbjudanden från oss.
jag vill anmäla mig!
Jag vill bli borttagen från listan!
 
 
kundtjänst önskelista (0)

VANLIGA FRÅGOR & SVAR 

 

Hur handlar jag?
Hur lång är leveranstiden?
Var är min order?
Kan jag specialbeställa en produkt som inte finns på er webbplats?
Hur levereras min beställning?
Kan jag byta eller returnera en vara?
Vilka produkter kan man se i er butik?
Vad händer om en vara blivit skadad i transporten?
Vad innebär prisgaranti?
Vad kostar frakten?
Hur vet jag vilket fraktsätt som kommer användas för min order?
Jag har en fråga jag inte hittar svar på?

 

 

 Hur handlar jag?
Läs gärna vår guide "Så handlar du" som visar hur enkelt det är att handla på RUM21.se


 Hur lång är leveranstiden?

Om varan finns på lager har vi alltid som mål att skicka din order påföljande vardag från den dagen du gör din beställning. Den anländer i normala fall hos dig inom 1-4 arbetsdagar. Om du köper en beställningsvara kan leveranstiden variera mellan 2-15 veckor beroende på produkt och varumärke. Beräknad leveranstid hittar du inne på respektive produktsida strax ovanför knappen "Lägg i varukorgen".

 Var är min order?
Du kan följa din order genom att logga in på "Din Sida" som du hittar i toppmenyn.

 Kan jag specialbeställa en produkt som inte finns på er webbplats?
Vi tar tacksamt emot tips och råd för att utforma vårt sortiment enligt era behov och önskemål men vi tar ej emot specialbeställningar.


 Hur levereras min beställning?
Mindre paket skickas till ditt närmaste DHL-ombud. Större paket (över 20 kg) levereras hem till dig med DHL eller Posten. Du får information om vilket fraktsätt som gäller för din beställning när du går till kassan.
Läs mer om Fraktsätt

 Kan jag byta eller returnera en vara?
Ja. Du har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit varan förutsatt att varan är oanvänd. När du utnyttjar din ångerrätt står du som kund för returfrakten. Övriga kostnader, såsom kostnad för varan och frakt från oss till dig kommer att återbetalas.
Läs mer om Retur & Öppet Köp

 Vilka produkter kan man se i er butik?
I vår butik har vi ett antal utställningsexemplar av möblerna som du bland annat kan provsitta. Eftersom vi har en begränsad butiksyta så kan vi inte ha alla möbler i butiken som finns på vår hemsida. Däremot har vi desto mer inredningsdetaljer som kan köpas direkt i butik. Undrar du över vad vi har i butik, rings oss gärna på 033-120 180. Vår butik hittar du på Skaraborgsvägen 21 i Borås.
Butikens öppettider

 Vad händer om en vara blivit skadad i transporten?
Om produkten är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående till RUM21. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. En produkt som vi har konstaterat är transportskadad byter vi ut snarast och kostnadsfritt.
Läs mer om hur du anmäler en fraktskada

 Vad innebär prisgaranti? 

RUM21 tillämpar prisgaranti på hela sortimentet. Prisgarantin innebär att vi regelbundet kontrollerar konkurrenternas priser, så att våra priser aldrig är högre än våra konkurrenters. Om du köper en vara på RUM21 och mot all förmodan hittar samma vara till lägre pris någon annanstans, återbetalar vi självfallet mellanskillnaden. Hos oss kan du därmed handla tryggt och säkert utan att någonsin oroa dig för prissättning över marknadspris. Följande villkor måste uppfyllas för att erbjudandet om prisgaranti ska gälla.

 Vad kostar frakten? 
Om din order är på 500 kr eller mer är frakten gratis i hela Sverige! Annars tillkommer en fraktkostnad på 49 kr. I vissa fall finns möjlighet att välja till extra transporttjänster, ex. hemleverans kvällstid, mot en extra kostnad. Tillgängliga leveransalternativ och priser för eventuella tillval visas alltid i kassan.


 Hur vet jag vilket fraktsätt som kommer användas för min order?

Lägg produkterna du önskar i varukorgen > Klicka dig till Kassan > Längst ner på kassasidan hittar du "Fraktsätt", där kan du se vilket fraktsätt som är förvalt (Posten eller DHL). Obs! Fraktsätt går inte att ändra utan beror på vilka produkter du lagt i varukorgen.


 Jag har en fråga jag inte hittar svar på?
Om du saknar svar på en fråga är du välkommen att kontakta oss.